Translate

6/11/2015

Rebuild the family competition

Just read the article of Jesús Domingo Segovia publicated in the magazine "Contexto educativo" (year IV, number 23, 2000) It makes us reflect on the role of family in schools. It is evident that "padres y profesionales han de trabajar en equipo con un mismo propósito. Ello requiere una escuela mejor y más familias responsables y preparadas. Se aboga por la participación de la familia en la educación, pero con ello no basta". Evidentemente el papel ejercicio por familias, docentes y demás profesionales no tienen que ser simplemente líneas paralelas en con una misma dirección, sino que estas líneas de trabajo se vayan trenzando de tal manera que se complementen".

Parents are not professional, and surely, a vast majority have not been trained but the paternal instinct to protect and I wish the best for our child forces us to necessarily engage in the educational process.
normally we look at "no se quiere ser" como padres, de la necesidad de reconducir los protagonistas en el tema educativo, de aprender a crecer como personas, de mejorar la intercomunicación familiar, de como humanizar o tecnificar la actuación m/paterna...".

This article will relate to our section of theming: Relationships students - teachers - parents. In a particular case with our educational experiences, as our memory, It reminds us of the closer role our parents with the school in the best of cases if they were part of AMPA; or that has no relationship with teachers
or that has no relationship with teachers, basing this important relationship in specific tutoring talks.

No hay comentarios:

Publicar un comentario